Αναζήτηση:








Σε συνεργασία με:


 WIDTH=Γαλλο-γερμανικός άξονας: Ενεργοποίηση στο πεδίο της άμυνας
Source: ΑΠΕ
23/02/2020

Στη σκιά της παγκόσμιας αβεβαιότητας, της αμερικανικής αποστασιοποίησης από τον ευρωπαϊκό χάρτη και της αποδυνάμωσης του άλλοτε κραταιού βορειο-ατλαντικού «κλωβού ασφαλείας» ενεργοποιείται εκ νέου ο γαλλο-γερμανικός άξονας θέτοντας έναν εξαιρετικά φιλόδοξο στόχο: την ευρωπαϊκή αμυντική αυτονόμηση.

Γαλλία και Γερμανία υπέγραψαν χθες συμφωνία ύψους 150 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του επόμενης γενιάς ευρωπαϊκού μαχητικού αεροσκάφους σ' ένα πρόγραμμα που θεωρείται ζωτικής σημασίας για την ευρωπαϊκή άμυνα καθώς επιδιώκει την αποδέσμευσή της από αμφίβολες συμμαχίες σ΄ έναν όλο και πιο αβέβαιο και ασταθή κόσμο.

Η Dassault Aviation και η Airbus θα κατασκευάσουν το αεροσκάφος το οποίο αναμένεται να καταστεί λειτουργικό από το 2040 με την προοπτική να αντικαταστήσει το Rafale της γαλλικής Dassault και τα πολεμικά αεροσκάφη Eurofighter της Γερμανίας εν ευθέτω χρόνω.

«Είναι ένα πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα ανάμεσα στη Γαλλία και τη Γερμανία, στο οποίο θα συμμετάσχει και η Ισπανία», δήλωσε στους δημοσιογράφους η υπουργός Άμυνας της Γαλλίας Φλοράνς Παρλί μετά την τελετή υπογραφής με ομολόγους της των άλλων δύο χωρών. «Θα δώσει τη δυνατότητα στις χώρες μας να αντιμετωπίσουν τις απειλές και τις προκλήσεις του δεύτερου μισού του 21ου αιώνα και αποτυπώνει τη βούληση και τη φιλοδοξία μας για μια ευρωπαϊκή άμυνα», συμπλήρωσε η Γαλλίδα υπουργός.

Το Κοινοβούλιο της Γερμανίας ενέκρινε τη χρηματοδότηση του προγράμματος την περασμένη εβδομάδα. Η Ισπανία είναι συμβαλλόμενο μέρος της αρχικής φάσης και θα συμμετάσχει επίσημα στο πρόγραμμα επενδύοντας περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ.

Το συμβόλαιο για το νέο «Μελλοντικό Αεροπορικό Σύστημα Μάχης» (SCAF), όπως ονομάζεται το σχέδιο, περιλαμβάνει την αρχική έρευνα για την ανάπτυξη τεχνολογίας του πρωτότυπου αεροσκάφους, του κινητήρα του, των drones που θα το συνοδεύουν καθώς και για το «υπολογιστικό νέφος» στο οποίο θα βασίζεται η επιχειρησιακή ικανότητά του.

Η συνολική επένδυση για το πρωτότυπο αεροσκάφος θα φτάσει περίπου τα 4 δισ. ευρώ προτού ολοκληρωθεί το 2026. Η παραγωγή αναμένεται να αρχίσει το 2040.

Η Dassault Aviation και η Airbus θα κατασκευάσουν το πρωτότυπο, οι Safran και MTU AeroEngines θα σχεδιάσουν τον κινητήρα του, η Airbus και η MNDA θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη των συνοδευτικών drones, ενώ οι Airbus και Thales SA θα αναλάβουν την ψηφιακή πλευρά του εγχειρήματος.

Το πρόγραμμα αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από τη Βρετανία, η οποία το 2018 ξεκίνησε τα δικά της σχέδια για ένα νέο μαχητικό με την επωνυμία «Tempest». Γάλλοι αξιωματούχοι εξέφρασαν την ελπίδα ότι τα δύο σχέδια θα συγχωνευθούν τελικά.

Εκτελεστικά στελέχη της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας είχαν καλέσει τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να κινηθούν γρήγορα ώστε να μην μείνουν έξω από μια παγκόσμια αγορά όπου κυριαρχούν οι μεγάλοι παίκτες, ειδικά οι Ηνωμένες Πολιτείες, ενδεχομένως και η Κίνα στο μέλλον.

Ακολουθήστε μας και στο twitter

twitter-

Επικοινωνία: ldemertzis@aviationnews.gr


Δωρεάν εγγραφή στο ημερήσιο email.
E-Mail
 


H Εταιρεία ~ Επικοινωνία ~ Η Ομάδα ~ Γενικοί Όροι και Προϋποθέσεις Χρήσης

© aviationnews.gr - ® all rights reserved